Fullständigt nödvändiga detaljer

När jag var i parken och såg Emajl, så var det Världsmiljödagen kommer jag ihåg. De bjöd liksom på ekologisk äppelcider och rabarberkompott. Gott. Nyss undrade jag hur jag kommer ihåg sådana onödiga detaljer, men sedan gick det upp för mig att ingen detalj den dagen var onödig. Allt var fullständigt nödvändigt.

Men det roligaste av allt är att jag aldrig kommer ihåg detaljer annars! Oh då menar jag verkligen aldrig. Jag har sämre minne än en stackars guldfisk. Och om det är synd om guldfisken, då är det faktiskt dubbelt så synd om mig. Uschjamej...
Iallafall, så tänkte jag inte skriva om det idag. Nu. Jag blev bara påmind av den fina dagen när jag hittade just exakt den där äppelcidern igår. Jag kommer ihåg flaskan. Se, ännu en onödig detalj! Och sedan så hörde jag hans liveskiva så sent som alldeles nyss. Jag kom in på ett villospår, märkte jag. Jag skulle bara berätta hur gott det var med ekologisk äppelcider och biggaråer igår kväll!
Så kan det gå, hej hå.

/ Gabbi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0