Morbror

Idag har jag träffat min käre morbror och hans flickvän. De är så himla goa!
De bor i Göteborg, gör de. Jag kommer knappt ihåg senaste gången jag hälsade på. Jag tror jag var runt 10 år gammal. Min morbror hade en rolig granne som klagade om man gick på golvet. Sen kunde man knappt bada heller, för då klagade han på att det läckte igenom till hans tak. O de som hade ett sånt här gigantiskt inkaklat badkar så vattnet når upp till hakan. Men det värsta var att den här grannen lade lappar i brevlådan istället för att komma själv och säga till. Rolig människa det där.
Men, iallafall, så fick jag äntligen träffa honom och hans tjej idag. Som vanligt är han jäkligt rolig. Jag tror jag satt 7 timmar vid det där köksbordet och bara pratade o skrattade. Sen snodde de min läsk till sitt vin, som de fick dricka för att det var semester. Såklart. :)
Han visade bilder på djur i en park i Göteborg, vad den nu hette. Säkerligen något skitenkelt, för jag kommer inte ihåg det. Bra exempel på mitt extrema minne. I varje fall så visade han en bild på en påfågel med stjärtfjädrarna utslagna. "Det här är en påfågel". Sedan bläddrade han till nästa bild på en påfågel, där stjärtfjädrarna var nere. "Och det här är en avfågel". Jag höll på att avlida av skratt där. Egentligen måste det ju vara så, tyckte han. Lagom skönt sådär.
Under hela den här tiden spelade han sin favoritmusik för mig. Lite techno-synth-pop-industri-aktigt. Många av låtarna kommer jag ihåg sen jag var liten. Liksom, Aha. den här känner jag igen!
Och min fina mormor har gjort ännu mer smycken till mig. Ett berlockarmband med ugglor och pärl-hallon. Och sedan ett halsband med en blomma av silvertråd och pärlor i olika storlekar och färger hängandes i ett vitt band med prickar på. Mycket kärlek.
Imorgon skall jag sätta igång med akvarell-målande. Precis.
/ Gabbi

Kommentarer
Postat av: Micke

E la slottskogen han mena kanske? ;)

2010-08-14 @ 02:52:22
URL: http://Foto.mickeswebb.se
Postat av: Gabbi

Ja, just det Micke! Klart du vet det. :)

2010-08-15 @ 00:05:41
URL: http://halvavar.blogg.se/
Postat av: Kevin

Mysigt :D Har du fått inspiration till målandet nu? :)

2010-08-15 @ 13:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0