Silvergruvan

Idag var det 2 grader kallt. Jag var tvungen att ha jeans på mig, och en fleece. Men herregud, människa, vart befinner du dig? frågar du då. Jo, jag befinner mig hemma just nu! Men här är det inte 2 grader, här är det snarare 22.

Jag har klättrat runt i en silvergruva! Jag fick ha en väldigt lustig hjälm på mig, en såndär "arbetarhjälm" som man har för att inte få stenbumlingar i huvudet. Men om, bara om, man skulle få en stenbumling i huvudet skulle självklart inte den lilla märkliga hjälmen hjälpa särskilt mycket. Man har den bara för syns skull. :)
Men en viss person tyckte det var jättekul att kasta småsten på min hjälm. Då svarade jag med en salva av grus. Så det så.

Vi var nere på ca 155 meters djup, och det var lite häftigt. Jag var nog bara på 60 meter förra gången. Den lustigaste salen i gruvan var dock bröllopssviten! Den var riktigt cool. Fast det var inte cool som i kall, utan den var uppvärmd, såklart! Det var silvertema på möblerna. Det var fint. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att spendera en bröllpsnatt där! Ensamma i en grotta. Det du.




Fast när jag var där var det en mycket coolare lampa. Den var i silver. Otippat va?

/ Gabbi


Kommentarer
Postat av: Kevin Håkansson

Coolt :D Va det svårt att andas där nere? :O

2010-07-19 @ 20:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0