Tant Gabrielle

Det är väl självklart att man ska sitta i en gungstol framför vedspisen när det är ruggigt utomhus. Särskilt när man är hälften tant, som jag. Och jag som inte tog med lånbyxor hit. Eftersom det skall man inte ha på sommaren, enligt mig! Fast då finns det ju vissa dagar då det är ca 10 grader utomhus också, särskilt runt de Småländska höglandstrakterna. Till exempel när jag skulle plocka feta blåbär här igår, så blåste det något otroligt kallt. Det varmaste jag kunde hitta var förstås den alldeles för stora fleecetröjan med konstigt mönster på och knalliga färger. Tur att jag är långt in i urskogen då, där ingen kan se mig. Förutom älgarna förstås. Fast nu tänkte jag återgå till att gotta mig i värmen vid vedspisen. Mamma tröck nyligen in ett alldeles för stort vedträ där, så det lär väl brinna ett bra tag till. Så att jag kan sitta i min gungstoooooool. / Gabbi

Kommentarer
Postat av: Kevin Håkansson

Vad mysigt! :D Åskade det nere hos er också? :O

2010-07-25 @ 20:22:49
Postat av: Gabbi

Njae, det regnar allra mest här. Har regnat hela natten och hela dagen. Nu duggar det. ;)

2010-07-25 @ 22:07:04
URL: http://halvavar.blogg.se/
Postat av: Kevin Håkansson

ok ;) här åska det, och blixtra ganska nära vårt hus. :O Tur att du är nere i söder... ^^

2010-07-25 @ 22:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0