Smaskens med flaskens

Johanna ringde mig igår från Grekland. Jäklar den lyckosten alltså! Men jag tänker inte berätta det hon berättade för mig, för det skall hon få göra själv. Jag tjatade lite på henne att lägga ut bilder här, så det kanske dyker upp något smaskigt här under veckan.
På tal om smaskigt har jag fått ta över världens loppisfynd! ca 18 glasflaskor i olika storlekar och mönster. En är till exempel formad som någon slags spansk indian. Om det nu finns spanska indianer det vill säga. Antagligen inte. MEN, iallafall så är det formad som en person med en rolig mössa/hatt och ett najs smajl, som jag säger på min absolut finaste svengelska! Till och med tänderna är definierade. Och jag skulle inte veta att den var spansk om det inte stod på spanska i botten. Såklart.
Min kära mormor hade hittat en ballongformad, handblåst glasflaska från förra sekelskiftet också. En sådan vacker man hade på sängbordet med vatten i. Kärlek.
Och mina älskade kattflaskor till vänster. har 3 stycken nu!

(Ja, jag vet. Ultranörd)

/ Gabbi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0